Svart moln ovanför huvudet.


Japp. Så såg det nog ut när jag gick från skolan idag. Och ja. Det hade med redovisningen att göra. Jag är för känslig helt enkelt. Kan inte ta åt mig kritik. Förstorar och analyserar det som sägs/skrivs för mycket. Tar det för personligt ist för att det ska vara en hjälp. Vilket det är, egentligen. Nu låter det som att det gick åt pipan med C-uppsatsen. Det gjorde det inte. Det gick bra. Men när man har  jobbat med något i 10 veckor. En enda sak. Och gått in för den saken 110 % från första början är det svårt att ta saker med en axelryckning. Blev lite nedstämd av det negativa som sades. Kanske hade hoppats på mer. Eller behöver allt bara sjunka in.

En sak stör jag mig fortfarande jävligt mkt på och det är att vår uppsats tydligen är för lång ??!! Nej sa jag. Men  fel. Tydligen räknar de sidorna när man har uppsatsen i dubbelt radavstånd. Varför? Vem fan gör det? Nu vill jag veta hur det fungerar för er andra som läser på  högskola eller universitet. Ge mig respons!

En annan sak som gnager är de vetenskapliga artiklarna. Självklart är det detta som ger tyngden i arbetet. Men har ni hört många fler som skriver om restaurangansvarigas attityder till kommunens livsmedelskontroll och attityder till deras egenkontroll?! Nä just det. Det forskas om radon i väggar. Kost och idrott. Fan allt men inte detta. Men vi ska söka med lampa tills vi finner dom. Jag åker inte hem förrens vi har fler vetenslapliga artiklar.


Förlåt för jordens längsta och tråkiga inlägg. Måste lufta mig. Och muntra upp mig. Undra med vad?



Hm. En redig grogg kanske?



Kommentarer
Postat av: Becca

En grogg hade inte suttit fel :)

2009-01-13 @ 16:51:23
URL: http://pinkbecky.blogg.se/
Postat av: Umma

Jag kan skicka en stadig Päronvodka+fruktsoda grogg till dig i hopp om att det hjälper dig att bli på bättre humör men väljer att säga såhär istället:



Försök att inte ta åt dig. Kritik kan varo lärorikt! Förmodligen är det svårt att se det positiva i det nu, men om ett par dagar kanske du kan göra något konstruktivt av det? Våga stå upp för det du anser.



Nej, Gevalia går bra. Jag ratar inte kaffe på det sättet, men föredrar kanske annat.

2009-01-13 @ 17:31:37
URL: http://umma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0