Jag blir så sjukt arg.


Nu när jag ändå är inne på den arga/less stigen så fortsätter jag med en sak som gör mig så sjukt arg och upprörd. Och jag känner att jag måste få skriva av mig samtidigt som jag inte vill sprida hans "budskap" vidare.

Okej. Till kärnan i det hela. Det finns en blogg som drivs av en kille vid namn Dennis. Ni kanske känner till denna kille. Han finns under dennism.se. Den här killen går sista året på gymnasiet och han går på en diet. Tydligen har han en rätt stor blogg och i denna förmedlar han information om denna diet. Uppenbart är att grabben själv redan har ätstörningar. Men att han förmedlar vidare det här vidare till tusentals andra gör mig så jävla arg.

Men åter till dieten. Det här är inte vilken diet som helst utan "Paris Hilton dieten". Den innebär att du svälter dig själv och på den tredje dagen äter du ett mål. Dennis valde en kycklingsallad. Och hör här... Dieten fungerar. Hurray. Klart som fan att den fungerar när man äter ETT mål mat på tre dagar.

Så fruktansvärt sjukt. Fattar killen vad han håller på med? Är han dum i huvudet? Fattar han att det är farligt? Att hans inre organ kommer ta skada och att han kan få kroniska symtom för alltid? Men värst är att han går ut med det här till tusentals andra. Andra som testar. Fastnar. Går ner i vikt. Går ner mer i vikt. Karusellen är igång.

Arg.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Hehe, nerru!! Det skulle inte jag heller ;D

2009-01-13 @ 18:12:58
URL: http://laang.blogg.se/
Postat av: Anja

Word! Skitbra skrivit, han borde läsa det själv. Fast iförsig hävdar han ju att han inte har ätstörningar...

Herregud alltså, vilka människor det finns. Stackarn, om han bara hade lite bättre självförtroende så kunde han ha trivts med sig själv! Borde dock förstå att han förstör för andra?

2009-01-13 @ 18:34:32
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Elinor

men suck!!!!

va inne och kolla på hans blogg, HELT SJUKT. han måste ju komma över sig själv. idiot upphöjt i hundra

2009-01-13 @ 19:40:16
Postat av: Karin

alltså jag läste hans blogg förut men var längen sen jag var där nu, "gillade" inte riktigt

men nu vet jag inte om jag ska börja skratta eller va jag ska göra haha sjukt ju,

han bloggar inte hos oss va?

2009-01-13 @ 20:08:04
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Kalle

hm, mat var tredje dag låter ju så där... man vet inte om det är sant eller om det är så folk vill ha uppmärksamhet, det är synd båda iofs.

2009-01-13 @ 20:29:55
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0