Tillåt mig att vara negativ... ( x 1000)


Idag är jag negativ. Jag är även less och grå inombords. Dessutom har jag magknip. Någon har dragit ett svart tungt täcke över mig. Förklaring?

Nu har lågkonjunkturen slagit ned som en bomb. Känns ganska djup att säga... sånt som jag kanske vanligtvis skrattar åt, men inte nu mer. Har grubblat en hel del på att man kommer att gå ut skolan i den fetaste, svartaste, dystraste tiden på länge. Man tackar. Tänk om man kunde fått gått ut skolan förra våren, men icke. Vad kommer hända nu? Många kommuner och företag har anställningsstopp. Gå ut och vara hemma? Nej tack. Måste-måste ordna sig.

Sedan fortsätter det såklart. Idag fick Martin veta att han är av med sitt jobb i Norge. Sista turen nu. Kul att veta första dagen på rotationen. Ska vi gå hemma båda två? Vad hände med alla planer?

Svart-svart-svart.


Kommentarer
Postat av: Sofia

lite dyster, men fin ändå! (:

2009-02-09 @ 18:38:16
URL: http://chicflia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0