Frukost-tips...


Liten sovis idag till 8.30... är ju trots allt ledig. Frukost för mig är något som är super viktigt, måste ha frukost och gärna olika saker tillsammans så som yoghurt el film, kaffe, ägg, mjuk och hårdmacka och massa pålägg. Skulle vilja äta gröt men det går bara inte att tycka om! Problemet är att vi måste ha hemma en massa pålägg, olika mackor osv för jag tröttnar på en gång. Svårt att hitta något som är nyttigt, gott och billigt tycker jag. Därför så gjorde jag en hummus imorse. Sjukt gott... vitlökskvoten redan fylld på morgonen! hummus och wasa sport. Hurray.

Annat som har nått mig denna förmiddag är att en tjej i 20-års åldern blev överfallen i centrala Umeå i natt vid 01.00. Tjejen är nyinflyttad student med dålig lokalkännedom och kan därför inte säga precis vart det var. Fem män som pratade på ett främmande språk överföll henne med våld. Hon lyckades som tur var slå sig fri och larma polisen. Ingen gärningsman har hittats än.

Detta får en ju verkligen att tänka till. Jag har alltid känt mig trygg när jag går själv genom stan på natten för att komma hem. Hade någon överfallit mig hade jag aldrig kunnat försvara mig, jag hade bara lagt mig ner för att dö. Usch... riktigt hemskt.

Till frukosten så har jag haft tv4 i bakgrunden och lyssnat på Nyhetsmorgon. Där hade de en längre intervjue med sångaren i Metallica... jag slår mig av hur intelligenta de ofta är som sjunger i hårdrocksband. De har knarkat, supit skallen av sig, slagits och varit en skithög. Men när de skärper sig kan de vara precis hur bra som helst. Och sjukt vad gammal han har blivit. Hoho.

Jag ska också göra en liten dagens idag. Därför får dagens låt bli: Metallica - The day that never comes
Nya singeln, verkligen bra! Den kommer iaf jag att ha i öronen på gymet.



Tänk vilka olika former och färger det finns på rosor. Dessa är från trädgården hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0