En fredagssammanfattning...


Åter hemma i lägenheten med Bosse, tycker inte om att lämna honom själv en hel natt. Blir många timmar om man lägger ihop det. Ska gosa, klia och kamma honom hela kvällen nu. (bara en liten lögn)

Annars så sitter jag och laddar batterierna med 1 kopp kaffe och 2 wasa sport + hummus. När jag kom med bussen tänkte jag komphandla så man slipper kila ner ikväll. In på Hemköp.. stor miss visade det sig. Hade ingen sallad att välja på, Sur... tar en sallad i kruka för 19 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dock fyndade jag 3 paprika = 10 kr. Lite gladare. På bussen kände jag behovet av en kaffe. Suget efter Sandy's latte satte igång... 3 månaders vila på den fronten. Kommer in och det är kö till dörren. Så det fick bli bryggaren hemma.

Men mer om gårdagen....

Elli och jag tog en promenad till Sävargården (missvisande namn.... ligger i Umeå). Jätte fin herrgårdslikande byggnad med lunch och middagsmöjligheter. Vi beställer kalvkött med kokt potatis, dillsås och rotfrukter. Till detta serverades en salladsbuffé, hemmagjort tunnbröd och västerbottensmör. Gissa om det var gott?! Plus att jag älskar kalvkött med dillsås. YEY! Vill man verkligen äta en god lunch som är lagad från grunden och samtidigt äta i en superfin lokal ska man gå dit! Men då får man även vara beredd att betala 105 kr. Och i det priset ingår varken dryck eller kaffe!!!!! Negg. Men betyget blir ändå 4/5.

Väl på väg mot stan igen så kunde regnet självklart inte hålla sig. Shoppade hem dubbelfästande tejp till fotoalbumet. Martin... help. Blev även en stor latte på Waynes. Ta två betala för en... man tackar.

Middagshandling var nästa på listan. På konsum har dom haft röding för 69 kr i säkert två veckor nu... men gissa om erbjudandet fanns kvar igår? Nej. Sur igen. Fick bli en hel lax. En Umeå lax för 79 kr kg. Halva tog Elli, halva mumsade vi i oss på kvällen.

Upp till Malin. Lagade en hel laxsida med vitlök, färsk timjan och citron. Till detta hade vi romsås, hassel och en sallad. GOTT! Till efterrätt blev det en bärpaj med krusbär, vinbär, blåbär och björnbär (tack Elli). Gissa om det var gott?

Avslutade kvällen med en film, Ps. I love you. Helt seriöst så är det en utav de bästa filmer jag sett och då hade jag riktigt höga förväntningar på den. Den perfekta blandningen av humor och tragedi. Jag grät floder, snörvlade och skrattade. När väl tårkanalen är öppen så är det kört. Filmen får 5 kakor av 5 möjliga. SE DEN!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0