Saker att se fram mot...


Men nu... nu känns det bättre igen. Lovar... När hösten och skolan kommer som en käftsmäll gäller det att ha saker att se fram mot:

- Helgen. Tentan är över. Martin är här. Det blir mys, shopping och mer mys och god mat
- Utgång på fredag. Yesbox. Martin, Bella och jag. Och inte vilken utgång som helst... konsert med Shout out loads... Hurray!
- Åka hem andra oktober för att umgås och kalasa
- Halloween... förslag?
- Snart jul. Hihihihihi...kan vara det BÄSTA som finns. Baka, julklappar, pynta, laga mat, julgranen, julskivan, slå in paket. Weiiho.

Sådär.

Gjorde även en lyckad middag.

Rotmos med kycklingkorv
1 port

1 morot
2 potatisar
1 bit kålrot
3 msk mjölk
1 msk smaksatt mjukost (jag använde mig av chévre och örter, light)
Peppar
Aromat
Kycklingkorv

Skala och skiva grönsakerna i mindre bitar. Koka i 15-20 min beroende på storlek. Värm mjölken tillsammans med osten i micron några sek. Vipsa allt med elvispen och smaka av med kryddor. Stek korven.



Vet...  korven ser tok bränd ut men kycklingkorv blir så när man steker den.

Kommentarer
Postat av: Emma

Så rätt så, för hösten är inte så rolig!

2008-09-08 @ 20:05:04
URL: http://emmsan88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0