Plötsligt händer det...


Idag hände det....

Klev på bussen 8.32.... bussen var inne i god tid så vi fick vänta en stund. Folk klev på och bussen började fyllas på. Själv satt jag mig långt fram och började läsa lite strött. Men så kom dom in, två stycken. Alla höjde blickarna, skruvade på sig. Började nervöst känna i fickorna, i väskan, kolla på golvet. Vart fan är den lilla skiten?! Det var busskontrollanterna som kom in i bussen. Jag var nr tre att bli kontrollerad. Som tur var hade jag knölat ihop min biljett i jackfickan.Tjejen bredvid mig åkte fast... åkte på en busskort för ungdomar fast hon var 20 år. Värsta actionen på bussen. Leg-koll, kontroll av leg över telefon, skriva böter, fick gå av bussen. Hej och hå.

Spar bussbiljetten och åk på ett giltigt busskort. Plötsligt händer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0