Middagsmys och fikahäng...


Hemma i soffan igen. Fin kväll med god mat och trevligt häng. Men innan vi kom iväg till Elli och Krille skulle det självklart krångla... jag snackar om laxen. Om jag säger såhär, köp inte en hel lax om du verkligen inte är expert på att filéa. Haha. Gud vad vi höll på... och jag som har lärt mig att filéa lax i skolan.  Pinsamt. Detta hände:

- Laxen som var en riktig bjässe ålande omkring över hela diskbänken och slemmade järnet
- Laxen smet och hoppade ner i diskvattnet (ps. säg inget till Elli)
- Laxen slemmade på kaffebryggaren, golvet, kaklet och på oss
- Laxen stank och lukten har fastnat på diskbrädan, kniven, köket osv. YES. Vi som hade städdag idag

Såhär i efterhand förstår jag varför man får betala liite extra för att köpa en lax som är filéad. Tips... det är väl investerade kronor.

Men resten flöt på fint... blev en god förrätt med tunnbröd, pepparrotsost och hamburgerkött. Till middag blev det fisksoppa med saffran, lax, rökor, sej och blåmusslor. Till det serverades det vitlöksbröd och aioli. Mums.

Sedan blev det nermysning i soffan för att se Vem vill bli en postkod och filmen... The bucket list. Se den... riktigt bra!!

Redan vid halv tio brummade vi hemåt. Kom på att vi kunde lämna in filmen. Lämnar i filmen och kommer på att Wayns ligger bredvid och fika är ju gott. In och fikar. Chailatte och hallonmazarintårta. Tack. Skvallertidning till det.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag hade kunnat betala för att fått se när ni jagade runt laxen!! :D:D

Tack för allt jag fick låna du å Martin är dom bästa!! Love till er!

2008-09-20 @ 14:42:57
URL: http://strandlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0