Läs detta och tänk efter en stund...



Sådär... nu har ögat fått gråta en skvätt. Gick in på blogg.se för att kolla på "mest besökta listan" där. Såg rubriken JAG E FRISK. Läs den och få er en tankeställare om hur kort livet kan vara och hur snabbt det kan gå.

Här kommer receptet på kycklingen... Kakans currykykling:

- 3 kycklingfiléer
- 1 gul lök
- 1 röd paprika
- 1 röd chili
- Curry
- Gurkmeja
- Thai krydda
- 6 dl mjölk
- 2 msk vetemjöl

Tillagning:
Hetta upp en panna och tillsätt olja tillsammans med kryddorna (välj mängd själv), rör ner kycklingen som du har hackat innan och löken. Låt kycklingen få färg. Tillsätt mjölken och låt koka. Gör en toppredning och låt koka ihop. Sist sätter du i chilin och paprikan.

Super gott. Servera med jasminris.

Shit. Nu svider det i ögat... inom fem sover jag...



Köp hem Thai-kryddan... riktigt god!!




Serverades med 1 avokado, chilisås och turkyoghurt...

Kommentarer
Postat av: Karin

gott det såg ut! mm den bloggen är rörande.. + henens pojkvän och hennes mammas bloggar. .de skriver allt under hela sjukdomen (och efter) från deras syn och känslor liksom.. tror de också ligger på listan.. usch, jag grät nästan när jag kom till jobbet.. (i tisdags eller onsdags tror jag det var), fastnade i bloggarna i en timme typ

2008-09-19 @ 09:11:12
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0