Kakans tacopasta


Nu undrar ni förstås... hur mår magen och HUR gick det med snacket om gymet... TADA. Magen är i finfin form och ja, jag var och tränade. Kryss i taket! Men gud så skönt det var, blev 30 min kondition sedan magen och stretch. Nu känner jag mig super duktig och pigg. Lång dusch, skrubb, smörj och på med morgonrocken. Mysilipys.

Gjorde en pytt av resterna från tacosen igår, riktigt lyckat resultat.

Kakans tacopasta:
1 port
- 2 dl okokt fullkornspasta
- Köttfärs med tacokrydda (hm... kanske var 1 dl kvar)
- 1 vitlöksklyfta
- Broccoli
- Sockerärtor
- Tacosås
- Gräddfil

Koka pastan. Sätt på vatten till grönsakerna. Pressa i vitlöken i köttfärsen (nu var ju min klar sedan igår, stek annars köttfärsen först och ha i tacokryddmix). När det är ca 2 min kvar lägg i broccolin i det kokande vattnet, 1 min kvar lägg i sockerärtorna. Häll av pastan och blanda i köttfärsen (micra den först). Servera med grönsakerna och tacosås och gräddfil.

Snabbt, enkelt och gott.


Kommentarer
Postat av: sandra

Det såg gott ut!





Föressten jag bor också i UmeÅ! =)

2008-09-07 @ 10:27:47
URL: http://fourclover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0