Dejt...


Fredagkväll och jag känner mig som en påse pulvermos... lagom seg. Soffseg... dator och tv. Perfekt.

Kom nyss hem från en dejt jag hade med Ida. Vi drog en middag på mitt nya favoritställe här i Umeå. Sjukt att jag har missat detta ställe med tanke på hur ofta vi äter lunch/middag/fikar ute. Alla som bor eller ska till Umeå bör absolut gå på Café Göteborg. Dom har öppnat ett fik i ett gammalt fängelse. Det är superhögt i tak, fina fönster med GALLER, liten mysig lokal med ljus och menyn. Jätte meny med massa roliga och annorlunda sallader, mackor, lasagne. Och allt fika får man beställa... inget som är klart. Sedan får man värsta fatet, skålen, glaset med efterrätt. Yey. Ida fick idag tex ett jätte högt glas med massa glass, hjorton och strössel. Innan det delade vi på en plocktallrik med olika toastar, melon, sallader, pastasallad, potatissallad, fetaost, apelsin m.m. Jippi. Lycka.

Café Göteborg får absolut 5 av 5. (men negg på han i kassan... han suckade så att gallret på fönstrerna skallrade... byta jobb?!)


Kommentarer
Postat av: Malin

Boka in mig för en fika på Götet!!!!

Saknar dig!

2008-09-26 @ 23:13:59
URL: http://strandlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0