Dags för skolstart...


1 september och dags för skola. 5 terminen. 2 kurser kvar. 1 C-uppsats. 1 praktik. 2 terminer. Hör ni själva hur kort tid det är kvar? Det isar till i magen när jag tänker på det. Jag vill ju inte sluta!!! Jag minns fortfarande så väl första skoldagen... första terminen. Allt jobbigt... man hittar inga vänner som stämmer med en själv. Omtentor. Pressen. Man fattar ingenting hur systemet fungerar och vilka böcker ska man egentligen köpa? Men de är allt det jobbiga som gör att man senare uppskattar det positiva. Känner mig som en helt annan människa idag än för 2 år sedan. Yey.. mer skola!!

Självklart är man uppe för tidigt första dagen... hade väl varit okej om det inte är för att jag inte har någon tidning. Detta måste styras upp idag! Nyhetsmorgon är så sällan bra.. mest torrt och med för mkt sport och reklam. Nej, tidning ska det vara på morgonen.

Annars känns det bra... Bosse har ätit morgonskinka och kutat efter mitt läppglans på golvet = han är helt utslagen nu. Andra koppenkaffe är på g ner i buken. Termosen står på diskbänken med ett päron. Nytt linne är på och ganska ny kofta. Solen skiner och jag ska ta en promenad till skolan.

Hörs mer framåt eftermiddag/kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0