Dagens hiss och diss...


(skit... värsta långa inlägget försvann + inte sparat i utkast heller. Dubbelanus)


Idag blev det en sovis... sjukt skönt. Men huvudet säger att det blev för många timmar. Rider ut huvudvärken med kaffe. Efter frukosten blev det en panikstädning för en arbetskompis till Martin är snart på intåg. Tyvärr är jag hemma och stör.

Klockan tolv är det dags för föredraget... eller då ska vi mötas upp. Rigga datorn, testa PP:n och bli nervösa. Klockan 12.30 kommer klassen in och vi ska hålla vårt föredrag på 1 h. Nervös? Jodå... lite. Men det kommer väl mer när det närmar sig.

Måste fila på redovisningen en sista gång... men först... dagens hiss & diss.

Dissen:

Kallare ute... snart dags för snön. In med tygskorna och ut med de varma skorna. Men behöver dessa vara fula? Nä. Men då fick alla för sig att skaffa sig ett par UGGS. Detta kan vara exakt det fulaste man kan sätta på sig. En toffla med skaft. Låt mig slippa se dessa i vinter. I Hollywood där det inte finns kyla så köra man Uggsen till kjol. Help.


Hissen:

Mörkret är ett faktum. Snart ska klockan tillbaka en timme också, och här i norr är mörkret snart en del utav vardagen. Då är det bara till att bunkra upp med ljus och tända! Blockljus i alla färger, doftljus med papparkaka eller nytvättade kläder, kronljus i en stor ljusstake eller bara en massa värmeljus överallt. Mer ljus!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag är ledsen att behöva säga det men jag har REDAN sett ett par uggs! Såg dom igår på en stackars tjej på tåget...suck. Ska det behöva vara så svårt att hitta andra "normala" vinterpjucks? Fast dom är ju sköna...som ett par ja, tofflor med skaft ;-)

2008-10-16 @ 16:18:25
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha! Jag har INTE ett par själv alltså (bara för att understyka det om du trodde det)men jag har sett att folk börjar mysa runt i dem =)

2008-10-16 @ 22:53:23
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0