Tadaa.... jag har rest iväg...


Morgonkaffets andra mugg slinker nu ner i magen. Ute är det strålande sol, blåsigt och sex grader varmt (kallt?). Bosse ligger under apelsinträdet... kanske sötast. Apelsinträdet är dessutom tungt av små, oranga apelsiner. Önskar att jag hade kamera så ni kunde se.

Men vad hände igår? Jo... jag fick ett glabb i mitt schema. Blandning av tur och skicklighet.
1. Klarade tentan och blev ledig. Omtentan ligger imorgon. (=skicklighet)
2. Vi har redovisningar det här veckan + nästa och min grupp ska inte redovisa förr ens på mpndag (=tur)

Detta ledde i sin tur att Elli bestämde sig för att dra till Skelle igår. Martin drog till Norge igår. = Kakan ensam, ensam. Plus att Malin får främmis. Började kännas rätt tomt i Umeå. Vad göra? Man bokar sig en tåg+buss-biljett hem till Söderhamn och drar. Bosse är självklart också med. Mer eller mindre oglad över beslutet.

Allt var en överraskning. Tog taxi hem till Broberg. Ni skulle ha betalat för att se mammas min när hon öppnade dörren. Haha. Man riktigt såg hur poletten långsamt föll ner.

Så nu är jag hemma. Inget planerat... har aldrig hänt när jag har åkt hem. Den enda som finns på listan just nu är att Melonen ska få sig en långpromenad runt Färssjön...



Här ser ni apelsinen men med fel kissekatt... Och ni som undrar. Ollen är frisk som en nötkärna igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0