Röd som i röd eller jul-röd?


hoho... här står en stor gryta med kalops på spisen. Luktar helt ljuvligt i hela lägenheten. Denna ska jag avnjuta med ett stort lass med lingonsylt. Martin kör rödbetan men jag är lite torsk på lingonet. Och när Martins mamma var här i helgen fick vi lingondricka också. Kakan + lingon = sant.

Annat gott med lingon:

- Rulltårtan som jag bakade förr med papparkakssmak och lingonkräm åt vi i helgen. Sjuuukt god. Testa!
- Ska få recept av mamman på lingonglögg (återkommer med det)
- Lingonbröd
- Lingonsylt till kött, köttbullar, filen eller yoghurten.

Köpte nya snapsglas i helgen, röda. Kan inte riktigt bestämma mig om de känns för juliga... ?? 10 kr styck på Indiska. Tycker jag gjorde ett rejält kap!!



Bara röda eller jul-röda?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0