Pressa mig... !!!


God morgon. Sovit gott? Det har jag, som en gris. Heter det så? 2 grader ute och sol och inne behöver man sockor för att inte bli kall om tassen. Själv kör jag barfota för att utmana ödet. Typ.
 
Sitter här med en ångest/vill inte-klump i magen. Klumpen har förföljt mig ett bra tag för det här är något som jag skulle kunnat ha gjort för ett bra tag sedan. Men icket. Skjuta upp, skjuta upp. Som om det bara skulle trilla över mig utan att jag har gjort någon ting. Jag ska ta bladet från munnen, för om jag säger det så har ni ju koll på mig att jag fixar mitt projket. Ni kommer vara på mig som iglar tills allt är rott i hamn. Bra, jag behöver er press!

Som bekant så är jag snart klar med min utbildning (hjälp), och vad är en bra utbildning utan en fet praktik. Just det, ingenting. Jag ska därför praktisera i 10 veckor. Lära mig allt och komma ut i arbetslivet som ett fullbordat proffs. Men tydligen så kommer ingen bara ringa upp mig och säga - Hej, praktisera hos oss.

Inte blir det bättre av att jag ska dela upp praktiken och vara på två ställen. Dubbel ringa runt ångest. Varför får man inte kurs på universitetet för att lära sig att hantera detta stress/ångest-moment? 7,5 hp i ringa runt efter en praktikplast.

Idag är det dags. Jag ska face'a verkligheten.

Fan vad nöjd jag kommer vara efteråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0