Jag har nog tagit mig vatten över huvudet, lammbuffé?


När man sitter och ströbloggar kan man ju verkligen konstatera att hela Sveriges modebloggar + några till verkar ha varit i London i veckan. Och jag är inte alls avis... eh. Massor.

Jag har dammsugit! Yey, guldmedalj till Kakburken. Därför fick man koka kaffe med en msk kakao för att lura sig själv att man dricka kaffe med kaka bredvid. Bosse surar dock fortfarande järnet över dammsugaren.

För övrigt har jag ett problem.. ett typsikt Karin problem. Inte spec bra på att tänka långsiktigt. Idag ringde Ica Maxi och sa att mitt halva lamm har kommit. Jo, ni läste rätt. Jag har beställt ett halft lamm... eller rättare sagt, en framdel av ett lamm. Läste om det i tidningen, bra pris så jag slår till. Lamm är ju sjukt gott och dessutom bra miljöval ;) Idag när de ringde slog det mig att jag kanske ska fråga vad köttet väger... 10 KILO!!!!!!! Hjälp... vart ska jag ha mitt lamm? Ser mörkt ut i frysen. Tur att Mallan följer med och hjälper till och bär lammet. Kanske får ta och duka upp en rejäl lammbuffé ikväll... en riktig turkafton. Läste förresten i tidningen att fastan är slut. Så lämpligt... Dessutom har det slagit mig att 10 kg x det här priset blir mkt pengar. Det var den sparningen med pengar den här månaden.

Fortsättning följer....



ps. i Malins klass går jag under "vännen som beställde ett halft lamm". Ska jag vara positiv?

Kommentarer
Postat av: bella

men lammbuffé lät ju inte helt fel! är ju bara att skrapa ihop ett gäng o sen får vi alla lägga en slant =)

2008-10-01 @ 16:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0