Jag är en lök....


Nu är det lunchdags här i skolan... Elli och Charlotta står nu i microkön med min matlåda medans jag sitter här vi datorn och lökar mig. Någon måste ju vakta datorn och alla saker ;) Kalopsen till lunch... kanske blev hur god som helst. Nu kanske man måste äta kalops en gång i veckan?

Annars fint... rolig föreläsning igen. Alla redovisade en enkät med 8 frågor, blev cirka 10 grupper som redovisade. Alla frågor granskades noga och vred och vändes på. Mycket intressant och lärorikt + en hel del skratt. Jag hoppas att alla som går på Umeå universitet får ha Sten. Han är en pärla! Tror han ska få granska Ellis och mina intervjufrågor till C-uppsatsen.

Imorgon är det dags för vår föreläsning i en Komvuxklass... ska hålla i ett föredrag på 1 h så nu sitter vi och filar på PP:n och vad vi ska säga. Det svåra kommer ju bli att få klassen aktiv så vi inte bara står och mal på i 1 h. Hur får man en klass aktiv? Efterråt ska vi ta en fika på stan imorgon och utvärdera det hela. För sedan ska vi redovisa hur det gick för vår egen klass. Och det kommer inte gå att säga att allt gick finfint för vår handledare kommer sitta bak i klassrummet och anteckna.

När vi har filat klart här för dagen är det dags för veckohandlingen... hm... mitt i veckan... Husmansvecka hos Andersson/Bodin. Ikväll står fläskkorven på listan med senapssås och imorgon är det ugnsbakad falukorv. Men för att inte inta formen av en korv eller liknande så kör vi stenhård på Italiensk mat hela helgen. Återkommer om den senare... men jag såg att de har musslor för 39 kr tråget på Ica. Yey.

MAT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0