Blossa... Släng dig i väggen!!

Jag har ju skrivit om denna lilla kompis tidigare i höst, blossa. En kär gammal vän... men, ingen vän är inte utbyProduktbild: Blossa 08tesbar. Idag ska jag nämligen koka egen glögg. Lingonglögg smaksatt med ingefära, kanel och nejlikor. Inga överraskningar men god. Mamman kokade denna i helgen och den är sjukt god. Nu hoppas jag på att lyckas minst lika bra med min. Hemligheten med att koka glögg är att inte snåla på kryddorna.

3 liter lingon står på diskbänken för att tinas upp. Måste även springa ner på ICA och kompa upp kryddor och socker. Här ska det kokas.... Återkommer med bilder och resultat. Måste slänga mig i duschen också känner jag....

Men en Blossa-glögg vill man ju också ha. Och då gäller det att vara beredd för den 3/11 släpps dom. För er i Umeå kan jag berätta att det kommer finnas 800 st på systemet inne i stan. Jag kommer att köa!!!! (utifall att det skulle börja växa mögel eller så på min egen glögg)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0