Jag vill ge ett tips...


Julklappstips behöver alla... jag är inte bra på mycket. Vad kan jag som jag kan ge bra rekommendationer om? Jo, kokböcker. Har jag inte dom har jag oftast stått och bläddrat i dom och drömt mig bort. Det är inte många kokböcker som inte står på min vill-ha-lista. Därför ska jag försöka tipsa om lite olika kokböcker framöver.

För en kokbok passar ju egentligen till alla. Den som bakar, den som nyss flyttade hem ifrån, den som vill äta bättre eller mer internationellt, den som vill laga roligare vardagsmat, mer efterrätter eller lära sig baka bröd.

Så vart börjar man... ?

Monika Alhberg som är mest känd från Rosendahlsträdgård har gjort en hel del kokböcker. Men de jag tänker tipsa om är en serie. Monikas menyer med influenser från vår-sommar-höst-vinter.
Dessa kokböcker är väldigt fina, tjocka papper, fina bilder, både personliga hemma-hos bilder och matbilder, alla recept är uppdelade i teman och innehåller förrätt, huvudrätt och efterrätt. Denna kokbok passar den som gillar att bjuda hem folk på mat, den som vill bläddra i något fint och ha lite mer än en vanlig kokbok.



Böckerna hittar man för under 200 kr st på internet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0