Praliner, fudge, kakor, kola osv osv...


Nu har jag två sötnosar som ligger och sover, en i soffan och en i sängen. Hihi.

Dagens uppdrag gick bra. Sten satte på sig glasögonen, läste tyst i fem min, frågade syftet, funderade, skrev och sedan gick vi igenom frågorna. Allt som allt gick det på 12 min, snacka om effektiv tid!

Lunchen då? Hm.. sådär. Helt okej men sakande det där extra. God morotstzatziki med grillspetten var mesiga och chokladpuddingen lite bitter och sur. Men mätt i magen blev man. Direkt efter skolan drog Martin och jag ut till Strömpilen för att kika runt lite. Blev både en julklapp till Martins mamma och systeryster + en liten till mig. :)

Igårkväll satt jag och läste igenom några kokböcker med julgodis och jag är så sjukt tagg på att baka. Har skrivit en hel lista på praliner, toffe, fudge, kakor, kola m.m som bara måste bakas. Tänker smygbörja lite redan ikväll.



Till alla er som älskar att baka, köp denna bok. Helt underbara recept och bilder. Massor med recept på kolor, kakor, choklad, praliner, fudge osv osv. Ett måste! Eller kanske ge bort i julklapp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0