Palt-fest...




Vilken morgon....

Vaknar långsamt, hör något skumt långt baki huvudet, sover, något stör sömnen, vad är det som låter? AHA... det ringer på dörren. Men vad fan?!?! Nu... inbrott? Snuskhummer? Poletten faller ner. Kollar på klockan, 09.10. PANIK!!! Har tok-tok-tok försovit mig. Det är Elli på dörren. Det ringer på igen. Upp ur sängen. På med morgonrocken.

God morgon yxskaft.

Nu står Elli och steker upp palt. Jag vet inte om jag ätit palt. Men det är ju norrlands nationalrätt typ. Så nu blir det palt med lingonsylt. Jag äter ju allt så varför inte palt? Och lingonsylt är jag ju torsk på.

Palt....hiss eller diss?



Ursäkta texten i bilden.... - 1 dag idag. Men jag gjorde den igår men kom aldrig ut på internet.

Kommentarer
Postat av: A .

Norrland = palt, de kan jag hålla med dig om. Så från skogarna i norrland säger jag att palt är riktigt gott :D

2008-11-25 @ 12:49:53
Postat av: Malin

Usch, Minna

2008-11-25 @ 17:04:54
Postat av: Malin

Usch, Minna bjöd mig på palt, men de var väl ingen hit måste jag säga, å då dränkte ja ändå mina i massa lingonsylt å smör, å allt som man hade till!

2008-11-25 @ 17:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0