Gör din egen julglass...


Martin åkte igår som sagt. Och när han är hemma blir det inte lika mycket blogg... måste ju umgås också blir man pikad att man sitter liiite för länge vid datorn. Nu börjar jag inse mitt beroende... ögonen svider och jag har varit inne på alla favvo-bloggar hundra ggr. Alla favvo sidor, nyhetssidor, mat.... allt. Sängen?

Hittade en rolig sak på Coops hemsida som passar alla....Glass med julsmak

Gör din egen julglass:

1 liter god vaniljglass

Mumsa ner vad du vill i den. Glassen bör vara halvtinad, rör ner vad du vill och frys den ca två timmar.
Ex på saker att mumsa ner i glassen:

- Krossade pepparkakor
- Krossade polkagrisar
- Saffran
- Krossad knäck
- Nötter
- Fudgebitar
- Mörkchoklad
- Julkryddor såsom kanel, kardemumma, ingefära, nejlika
- Kolasås
- Frukter såsom fikon, apelsin, kiwi, vindruvor

Jag tror på en mix av pepparkaka, kolasås, apelsin och kanel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0