En tankeställare till er...


Alla vet vi att vi ska bli bättre på att läsa på förpackningarna. Det kan kännas knepigt men om man står och jämför två produkter men med olika leverantörer som ser man rätt snabbt skillnader mellan dessa. Idag var jag och handlade, pålägg stod det på listan och jag bestämde mig för leverpastej. Coop hade en leverpastej på 500 g, Arboga hade en på 250 g, båda kostade lika mycket. Genast anar jag ugglor i mossen och vänder på pastejerna. Första ingrediensen är ju som känt det produkten innehåller mest. Arboga har där grislever, Coop har där grisfett. Leverpastej = lever. Jag vill ha lever och INTE grisfett. Lätt val. Sedan ska jag även ha renskav/viltskav/älgskav... spelar ingen roll. Låter priset styra. Ner dimper en viltskav. Läser på förpackningen att den innehåller 90 % hjortkött från Nya Zeeland, 10 % älg från Sverige. Min bild av viltskav är en svensk produkt. Målar upp en bild med betande renar på fjället. Men icke sa nicke.

Se vad mycket man får reda på bara av att läsa på förpackningen. Ofta får man vad man betalar för...







Nej, dags att köra ett race med dammsugaren så Elin inte får en astmachock när hon kommer...

Kommentarer
Postat av: sara

sant, men bör verkligen titta på innehållet!

2008-11-20 @ 17:06:50
URL: http://littlenova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0