En kokbok i julklapp är aldrig fel...


"Här är den första boken om Saltå kvarn! En underbart vacker kokbok med ca 145 receptpå all mat du kan laga utifrån Saltå kvarns produkter. En kokbok som även berättar om Saltå kvarnsfilosofi och historia och om det vackra trädgårdskaféet, där bagare Manfred håller kurser. Allt ackompanjerat av härliga foton av mat och miljö.Det råder en hälsotrend i Sverige just nu. Fullkorn, surdeg, bönor, GI-metoden... Och samtidigt äroron för miljön stark. Mitt i allt detta finner vi Saltå kvarn utanför Södertälje, som sedan 60-talet har sålt fullkornsprodukter gjorda av biodynamiskt odlade spannmål. Plötsligt har de blivit helträtt! Deras produkter finns i Konsum och ICA-butiker över hela landet.Bokens recept fördelar sig på tre avsnitt: Mat, Bröd och Kakor. Du får bl a lära dig att baka en surdeg enligt konstens regler. Du får veta skillnaden mellan olika ärtor, frön och nötter. I avsnittet Matnyttiga termer reds olika begrepp ut.Åsa Swanberg, som står bakom texten, är matälskande skribent och copywriter som skrivit böckerna Fika Kika Njut och Bara Bullar.Wolfgang Kleinschmidt, som tagit flertalet av bokens bilder, är en av våra skickligaste matfotografer. Han har medverkat i ett stort antal kokböcker. Här är den första boken om Saltå kvarn! En underbart vacker kokbok med ca 145 receptpå all mat du kan laga utifrån Saltå kvarns produkter. En kokbok som även berättar om Saltå kvarnsfilosofi och historia och om det vackra trädgårdskaféet, där bagare Manfred håller kurser. "



Ja...
denna kokbok får gärna följa med mig hem och bo med de andra kokböckerna. På internet finns den att köpa för 179 kr. Kan den absolut vara värd!

En julklapp kanske?

Kommentarer
Postat av: Stella

haha, kan ge bort den i julklapp så kan andra få baka åt mig :D

2008-11-27 @ 20:50:34
URL: http://stellapolaris.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2008-11-27 @ 20:53:47
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Karin

visstja har jag glömt:p har iaf visat de coolaste:) inte hunnit fota de andra "en och en" helle liksom.. och nu åker jag ju hem över helgen, oops, men kanske kan slänga in en liten gruppbild eller så... tills vidare...

2008-11-27 @ 21:28:39
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Madde

Branden startade genom värmeljus som stod för nära jackan, så passa dig för sånna nu såhär i julstöket! =)

2008-11-27 @ 22:18:43
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/
Postat av: najjo

Sv: Oj, har jag skrivit att jag ska på en djur utställning? För det ska jag inte =S



Haft en skön fredag?

2008-11-28 @ 14:26:09
URL: http://najjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0