Tillsammans är man mindre ensam...


Så sant som det var sagt. Den levde vi efter hela helgen. Men underbart är kort. Nu är det tyst i lägenheten, mulet för första gången på nästan en vecka. Deppigt. Sämsta med att ha besök är att man inser hur ensamt det är efteråt. Känns ändå inte som att jag har något att klaga på som har sambo oftast iaf.

Men nog om det. Har knäppt massor med kort hela helgen. Uppdaterar nog allt eftersom i veckan så jag inte tröttar ut er helt. I torsdags hade mamma och jag en riktig hemma-mys-kväll. Gott vitt vin. Jordbubbar. Melon. Druvor. Handlade på oss ett helt minitapas bord för två (uppvärmning inför fredagen). Helt fantastiskt väder hela helgen. Underbart att kunna dricka iskallt vitt vin med jordgubbar i på balkongen. Köpte Gambas-räkor. Helt sjukt stora räkor. Gjorde en marinad som passar både till skaldjur och fisk:
Marinad:
- Saften av en mandarin
- 2 pressade vitlöksklyftor
- 1½ dl sweet chilisås
- Salt och peppar


Grillade sedan räkorna i grillpannan (har ingen grill i Umeå).

image30

 Till det gjorde vi en dipp på yoghurt, vitlök och sweet chilisås. Blev även två franska ostar, två sorters spansk skinka, vitlöksbröd, marinerade oliver och vitlökar, hummus, bönsallad och jordgubbar med creme balsamvinäger att dippa i. Satt och åt och drack vin i nästan två timmar. En helt perfekt hemma kväll enligt mig. Sedan avsultade vi det hela med en fransk film: Tillsammans är man mindre ensam. Riktigt bra!


image31

image32

image33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0