Tapas


I fredags var jag och mamman på Tapas här i Umeå. Min tredje gång men första med mamma. Tycker det är ett perfekt ställe för den med stor mat passion och vill testa att äta nya saker. Dyrt? Nej jag tycker inte det. Jämför med att äta en tre-rätters middag på Invito.

Jag och mamman började med en fördrink. Mamman: cava med konjak och råsocker (tror jag) Själv: Cava med saffran. Mammas drink var lätt godast. Brun och med skum. Ful men jätte god! Min smakade för lite saffran. Annars god.

Och maten då? Vi lyxade till det och tog Carta Gastronómico meny, detta fick man äta då:

Vitlöksbröd

Sant Mateau

Mont Enebro

Inlagd kronärtskocka

Ingefärsmarinerade rödbetor

Varmrökta räkor

Grillad pilgrimsmussla

Gratinerat ostron

Lättrökt hälleflundra

Vitlöksfräst scampi

Smörstekt röding

Chorizo Chistorra

Lammrostbiff

Ankleverbrûlée m kantareller

Tortiilla Española

Chokladganash med Hallon

Gissa om man blev mätt? vissa saker fick man bara smaka på för annars gick det bara inte.
Bäst: Ankleverbrûlée med kantareller. Helt sjukt gott!!!
Sämst: Tycker inte om ostron, inte ens när dom är gratinerade 

image47
image48
image49image50image51image52image53



Kommentarer
Postat av: Emelie

Förstår ostron grejen, men jag kan dock bara bidra med att inte tycka om råa ;) hahaha efter slickprov..

2008-05-06 @ 23:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0