Studentbalen... ett utav livets höjdpunkter?


God morgon.

Sitter nu med andra koppen kaffe och surfar runt. Morgonstund har guld i mun. Japp. Frukosten bestod av två kokta ägg, en hårding med gucce (man får äta den även till frukost) och kycklingskinka och kaffe med lättmjölk. Mätt i magen.

Läser alltid VK på morgonen. Idag var det ett reportage om studentbalen som var igår. Vi åkte förbi den när vi tog bilen från Emelie. Hade ju tänkt att kolla på den men visste inte om att den var igår. Snyft. Men iallafall så stod det idag om den och en tjej som gjorde en budget variant av balen. Bra idé för alla har ju inte råd, tyvärr stod det inte hur mycket pengar hon la ner sammanlagt vilket var synd. Jag tror iallafall att hennes stannade på ca 2000 kr. Kanske är budget jämfört med vissa men ännu mer budget går det ju att göra, tex. att inte gå till frisören.

Det jag förvånades av att se var alla korta klänningar på tjejerna. Såg inte en enda som hade en klänning som inte var i knähöjd... Är det någon som vet vad Umeå har för klädkod till balen? Jag blev förvånad iallafall. Bal för mig är långklänning. Iofs kan det ju vara bra att man får ha en kort klänning, finns ju liiiiiite mer att välja på då och det blir billigare.

Själv så tycker jag att balen var bland det bästa och roligaste jag gjort i mitt liv. Spec alla förberedelser som började redan hösten innan. Mönster till klänning, färger, prova den flera gånger. Skor. Boka frisör. Matchande smycken. Bil. Tycker absolut att alla förberedelser och förväntningar är halva grejen.

Nu ska jag tippa i mig det sista kaffet, borsta tanden och bege mig till skolan. Vi ska först förbereda och fila på redovisningen till imorgon, sedan blir det plugg på mb för hela slanten.

image137image138image139

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad fin du va på balen älskling..=) puss puss

2008-05-28 @ 11:27:48
Postat av: Anonym

Du kan va glad du

/hunden

2008-05-28 @ 13:48:42
Postat av: Andreas

Fin klänning :)

2008-05-28 @ 16:23:46
URL: http://tjänapengar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0