Jag följer på...


.. den senaste blogg-trenden....

För 5 år sedan: Var jag 17 år och skulle gå ut andra året på gymnasiet. Jag var osäker på mig själv och hade noll självförtroende. Jag levde för stunden, hade inga mål och drömde bara om att ta studenten för att sedan kunna leva livet.

För 3 år sedan: Jag hade tagit studenten. Grymt roligt med sedan då? Ingen uppfattning vilka betyg som krävdes för att komma in på någon utav de utbildningar jag var intresserad av då. Hade mitt första jobb och lallade på som bäst. Sedan kom kärleken. Självförtroende växte. Egen lägenhet. Jobb. Komvux. Började ta tag i mitt liv och se framåt. Sa upp mig på jobbet, sa upp lägenheten och släpade med kärleken till Umeå. Dags att börja plugga! (2 år sedan).

För 1 år sedan: Började trivas på riktigt med utbildningen, resttentorna blev färre och Umeå kändes bra.

För 3 månader sedan: Påbörjade jag den fjärde terminen i Umeå. Nu mer än någonsin känns utbildningen rätt. Jobb ser ut att finnas och jag ser fram mot att gå ut och börja jobba...

Imorgon: ska jag gå på föreläsning, plugga, städa, träna.. också kommer Malin. Lycka.

Om ett år: tar jag studenten för andra gången. Det kommer vara strålande väder och en stor fest hemma hos  mamma och pappa med god mat och ett gott sällskap. Dags att börja jobba...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0