En menlös middag...


En heldag med plugg går verkligen fort. Känner man sig nöjd när man går hem så ändras ju det så fort man kommer hem. Känner sig aldrig nöjd.

Håller ju som sagt på att tömma frysen. Idag åkte en bit julskinka fram. Vad gör man på den utan att behöva handla? Blev en makaronpudding som piffades upp med färsk basilika och chilisås. Ändå blev den huur tråkig som helst. Makaronpudding smakar verkligen ingenting. Dränkte den i ketchup. Skulle ha en avokadosallad bredvid med avokadon var bara mos.. vad göra då? Jo en gucce såklart. Massa vitlök, citron, rödlök och kryddor. Fick samsas på en hårding.

Nu känner jag mig som en slempropp. Ska köra en jätte tvätt i duschen, måla naglarna och piffa. Sedan slänga mig i sängen med morgonrocken, läsa lite mer plugg och läsa i boken.

image129

Denna påse köpte jag förra veckan och den blev snabbt en favorit. Dock ganska dyr, tror den kostade ca 27 kr. Hettade upp olja, curry och gurkmeja och slängde i en konservburk kikärtor plus halva denna påse. Toppengott!

image130

Här har ni resultatet tillsammans med de nya såserna. Nu är min favvo-chilisås med cocosnöt tyvärr slut....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0