80 cupcakes senare


Pust och stön. Helt färdig. Har bakat som en tok, blev ca 80 olika cupcakes med tre olika smaker. Dessa smaker blev det: Carrot ginger walnut cupcakes, Rasberry cupcakes och Chocolate cupcakes.

Gick jätte bra att baka men jag förstår mig inte på hur Leila har fått till antalet cupcakes.. står att det ska bli 12 stycken men jag får det till det dubbla... minst! Hennes måste ju blir hur stora som helst! Konstigt....

Tyvärr jäste cupcakesen väldigt ojämnt mellan de olika smakerna. Rasberry cupcakesen ville inte alls bli höga vilket var synd.

Min favoritsmak av att bara ha smakat smeten och någon liten kant här och där är överlägset Carrot ginger walnut cupcakesen. Helt underbara!! Super fluffiga med jätte god kryddning av kanel, ingefära och kardemumma. Tycker Leila snålade lite med kryddorna... jag dubblade mängden kanel och kardemumma. Perfekt! Också bakade jag alla cupcakesen med det nya vanilj-"sockret". Fungerade superbra... blev jätte fina vaniljprickar i alla!

Här kommer lite bilder från baket... tyvärr får ni inte se dom med frosting förr ens den 31:a Maj då kalaset är.

image76image77image78


Förhoppningsvis ser dom ut såhär till kalaset....

image79image80

Kommentarer
Postat av: bella

Va duktig du har varit :)

2008-05-12 @ 05:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0