Utflyktsmål i Stockholm?


Frukosten i magen och andra koppen kaffe på bordet bredvid mig. Allt i sin ordning. Fast frågar du Bosse får du nog ett annat svar. Han vet vad han ska få på morgonen när jag kommer ner... sin morgonskinka! Idag var dock hans skinka slut och han pep mycket besviket. Inte det lättaste att behaga en prins. Försökte med både leverpastej och ost men inget föll honom i smaken.

På sommaren måste man till Stockholm, dels för att ett flertal vänner bor där och dels för att det är i Stockholm det händer. Jag vill åka dit och göra saker, helst sånt som jag inte har gjort tidigare. Fast just nu känns det som att den listan är kort... kanske för att jag inte kommer på något.

Förslag på vad man kan göra i Stockholm i sommar?

Detta är avklarat: slottet, grönan och skansen, rosendalsträdgård, de klassiska museérna, åka alla olika båtar, gamla stan osv.

Jag vill ha något nytt... gärna något innehållande mat! Blir nog iallafall ett andra besök på Två systrars café. Idoler!

Hade jätte gärna gått och sett konstutställningen med Andy Warhol Moderna men den är tydligen slut.






Kommentarer
Postat av: Emelie

Tjo! Jag va förbi på designtoget igår.. hittade en bok som visade var alla bästa kaféer och chokladshopar fanns i hela sthlm, mycket bra och önskad bok :) J´Kollade vad som fanns på djurgården å hittade skånska gruvan som helin å votaire har så jag å sofia va dit idag å lunchade! FANTASTISKT gott!! Rekommendaras då jag vet vad du brukar gilla ;)Ses Snart!!

2008-06-18 @ 23:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0