Sommarens trend...


Sommarspanat in lite recept... bland annat i nya Allt om mat, den tydliga trenden som man kan se ät att man ska baka färskpotatisen skrynklig i ugnen eller på grillen. Har testat detta några ggr men jag tycker det är omöjligt att få dom skrynkliga. Har till och med testat att baka dom på en bädd av havssalt men icke.

Till dessa potatisar som bakas hela ska man dippa. Jag är en dipp-människa så detta passar mig perfekt. Helst i flera dippar. I Allt om mat kör dom på hårt i dippar i tre olika dippar:

Gräslöks- och västerbottenostcréme

50 g västerbottenost
1 knippe gräslök
1 dl creme fraiche
1 krm salt

Kaviarsmör

50 g rumstemp smör
2 tsk kaviar
1 knippe gräslök

Paprika- och kumminaioli

1 röd grillad paprika
2 msk citronjuice
2 äggulor
1 tsk hel kummmin
½ tsk salt
1 dl olivolja
1 dl solrosolja

Grilla paprikan själv i ugnen i 250 grader i 15 min, ta ut kärnorna innan och dela den och pensla med olja. Mixa med citron, äggulor, kummin och salt. Tillsätt oljan droppvis.


Super roligt tycker jag! Midsommar? Om jag bara fick välja en så är paprika-aiolin spikad! Men utan vitlök....???!
Ett glas iskallt rosévin med jordgubbar i till...



Mums...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0