Växbokvarn


Bror är nu klippt. Jag är fan frisör!!

Jag och Martin hade kvalitetstid idag och toppade därför detta med att åka till Växbo. Helt sjukt fint dom har gjort det där ute. Också alla djuren... mys! Alla olika sorters ankor, mega-jätte fiskar, duniga fluff fåglar, hårig gris plus bebbar, två super-tjocka lamm och hönor. Att det på det var strålande sol och varmt gjorde inte saken sämre.

Tog bord på den stora uteserveringen... dags att bestämma krubb. Tur att man hade kikat på menyn innan. Jag klippte en Ockelbokyckling med getostkaka och vitlöksskum. Martin tog Hälsingeoxfilé med potatisterrin och bea. Kanske var huuuuuuuur gott som helst!! Men får att fira riktigt blev det efterrätt också som inte gick av för hackor. Jag tog citron och kanel brullepudding med hallonsorbé, jelly och muffins. Martin tog chokladbomb med olivoljeglass, svartpapparsås och fattiga riddare.. till det en massa kaffe såklart. Kanske också var super gott!

Snabb recension av besöket: Maten var i absolut toppklass. Både jag och Martin kunde inte hitta något negativt, möjlgen var potatisterrinen lite väl liten. Efterrätterna var också super. Mycket detaljer med maten. Inte bara en chokladkaka utan glass, sås, muffins och grejer. Ja... ni ser ju på kortet. Toppen! Trevlig personal och miljön där ute är ju verkligen hur mysig som helst. Kan mer än varmt rekommenderas!!

Världens mättaste kom man hem... längtade efter soffan men kom på att jag måste göra glassmeten för att ställa den i kylen över natten. Tror den blev bra... ett jävla vispande iaf.





MIn mat.....





Martins mat....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0