Utflykter...


Nu står det en thekakesats på spisen och jäser. Känner att det var jätte länge sedan jag bakade och hade ett enosmt sug. Bara att komphandla, kavla upp ärmarna och knåda på. Blir thekakorna som jag har skrivit om förr. De med linfrön och creme fraiche. Super bäst!

Mamman och jag har varit på utflykt hela eftermiddagen. Åkte ut till chokladboden i Landa. Tycker inte det är någon hitt. Några plastmöbler i trädgården. Ljummen choklad och inget att fika. Plus att butiken känns så oorginell, de måste ju hitta sin nisch. Men vägen dit är jätte mysig. Åka långsamt och kolla på alla hus. Efter att ha varit på chokladboden åkte vi någon kilometer till och fann en bod med loppis. Inte mycket för världen där dock. Efter det kände vi oss inte redo för att åka hem än så vi tog bilen vidare efter älven och hamnade i Bollnäs där vi gick på Ericshjälpen. Jag hittade ett jätte skumt pärlhalsband som jag fortfarande inte vet vad jag tycker om.

Här kommer några bilder från idag... nu ska jag ta och puffa till mina bröd.







Sorry... får in till den så den hamnar åt rätt håll. Mongo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0