Laddar batterierna och är en slökorv...


Är det någon som vet vart helgen tog vägen? Nä, inte jag heller. Kanske för att det var en väldigt bra helg. En helg med perfekt blandning av att slappa, träffa vänner och hitta på saker helg. Jag är mycket nöjd.

Efter jobbet i fredags klockan sju var det bara att hoppa in i duschen för att sedan åka ut till Nicke vid åtta i skogen. Östansjö eller något sånt. Det var vi och myggen kan man säga. Fy fan vad mygg!!! Negg med den svenska sommaren. Hos Nicke blev det grillning, kubb och sällskapsspel till mitt i natten. Efter ett åkte vi hem för att hinna få några timmars sömn innan auktionen i Segersta morgonen efter.

8.30 sitter vi i bilen och åker till Segersta. Stopp efter vägen för att handla dricka och solbrillor till Martin. Är i Segersta vid 9.30... sätter ut stolarna på bra platser och går runt och kollar på vad som ska komma upp på auktionen. Ingen hit auktion... det mesta var rätt tråkigt. 10.30 börjas det ropa ut saker... proslinet jag spanat på går på runt 1000 kr!! Nej, tack. När vi sedan kommer till möblerna ropar man visst in ett skrivbord??!! Ett vitt med två lådor, sött lite romantiskt med ett hylla på.. eller ballkong som jag kallar den. Frågan är nu vart jag ska ha den??! I mitt hus om några år... ? Men innan dess?

Är hemma igen vid två... tar en promenad direkt upp till Färssjön för att ta en snabbad. Inte direkt ensamma om det. Somnar direkt på handduken om sover en stund. Tar en promenad hem och sätter oss under parasollet. Blir serverade ett glas iskallt rosévin. Man tackar... Äter sedan lax, potatis och aioli och dricker vitt vin. Vid sju blir det en promenad till Emleie för att dricka mer vin, spela kort och surra. Kanske blir en promenad till Innegården vid 12? Minnet är luddigt där. Vid ett fiskar Martin och Danne upp mig i en bulle. Hem till broberg för att byta om... tar en promenad till Färssjön. Sjukaste dimman... ser knappt vart man går. Gör upp en eld vid stora stenen. Badar och värmer oss vid elden. Hemma för sent. Sover en stund.

Nio ringer Elin. Ska ut och bada. Hämtar mig 9.30 för att åka till Skidtjärn. Kakan otroligt sliten. Sminket kvar sedan igår. Tar en dubbel c-vitamin och en ipren och hoppas på det bästa. Elin kommer och det är bara att dra iväg. Laddar upp med vatten, sallad och fika. Skidtjärn är fruktansvärt fint... åk dit!!! Ligger i Regnsjö. Vi ligger på gräset. Elin, Mariba och jag plus 5783975893 barnfamiljer. Vi surrar skit, fikar, läser skvallertidningar och bok, äter och badar en massa gånger plus att jag sov säkert 1,5 h. Man fick... Åker hem vid 16.30. Ganska slut av solen. Martin och jag börjar ladda inför en grillning på kvällen. Handlar en massa mat... Majskolv, kött, massa grönsaker, pepparsås, potatisknyten, gucce och salsa. Grillar och blir sjukt mätta. Tar en dusch och poppar poppisar. Kollat på filmen 88 minuter. Sjukt trött men håller mig vaken. Läser tre sidor i boken och somnar.

Vaknar nio idag. Martin har åkt tillbaka till Norge. Vardag igen.

God dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0