Limmar mig fast i Umeå.


Iskall morgon i Umeå. Efter denna promenad känner man verkligen att man lever. Effektiv morgon med tvättning, hämtat upp skidor m.m ur förrådet och hunnit handla en råkostsallad till lunchen och är nu i skolan.

När man går till skolan varje dag hinner man med och fundera en hel del. Jag tänker rätt mycket på tid. Hur tiden försvinner. När man är student, iallafall jag så är tiden ofta väldigt inrutat. X antal veckor till tenta, x antal veckor till inlämning av projektarbete, x dagar till helg, tills de och de. Ja, ni förstår. Och nu... 1 vecka och 1 dag tills jullovet. Det är ju sjukt kort tid och jag får lite panik. Inte panik över lovet i sig utan över att jag snart går min SISTA termin på Umeå universitet. Sista terminen att bo i Umeå. Vill inte ens tänka på det. Vill limma mig fast här.

Minns ju första dagen i skolan. Jag cyklade fel... cyklade runt hela sjukhusområdet innan jag hittade till skolan. Jag var först på uppropet. Hamnade snett i klassen. Minns första tentan. Minns alla lärare, alla kurser glasklart (inte innehållet då... haha).

Nej... nu blir man ju fuktig i ögat här.

Kommentarer
Postat av: Stella

hur är umeå som studentstad? eller stad i allmänhet? är unversitetet något bra?

har lite beslutångest här, ska ju bestämma min framtid innan april..

2008-12-10 @ 12:19:42
URL: http://stellapolaris.blogg.se/
Postat av: MELINDA

SV: Haha ja men det är fan klart man ska ha juldesign, det ska jag väl med ha sen när ajg får tummarna loss och lite inspiration ;D



oj, visste inte att de sålde kläder på IKEA. Men tack,. då vet jag att jag ska satsa ¨på h&m's dress iaf =))

2008-12-10 @ 12:51:57
URL: http://mminuter.blogg.se/
Postat av: bella

Ja a du, tiden går fort för fort. Blir trist när du lämnar stan :(

2008-12-10 @ 13:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0