Hjälp mig med en kamera...


Full dag med aktiviteter i form utav sällskap och fika. Jo. Så skulle man kunna sammanfatta det.

Först ett långt bad med tidning, skum och hårinpackning. Sedan mötte jag upp Madde på Tewes för en fika och uppdatering om varandras liv. Kan ju säga att det hinner hända en del när man inte setts på flera år. Men nu ska det bli ändring på det. Besök inbokat hos Madde under min praktik.  Skoj-skoj.

Direkt efter följde jag med familjen ut till farbror + fru + 5 katter ute i stugan. Super mysigt. Massa pynt... precis som det ska vara. Då var det dags att fika igen. Lika bra att vänja sig i jultider. Jag är inte den som tackar nej.

Har tänkt ett tag på att vår kamera suger på att ta bilder. Visst. Den duger som digitalkamera. Ta lite party-bilder men sen tar det fan stopp. Måste ha en bra. Måste ha en systemkamera. Har jag råd? Hahaha. Hahaha.

Men. Det är tänkt att jag ska ha jobb om inte allt för lång tid och då ska jag köpa mig en fet kamera. Dock är det ju bra om man inte bara springer och köper första bästa. Vill ju ha en bra. En man kan ha i flera år. En jag fattar mig på. Ja... ni förstår. Farbror hade en Nikon D90 som jag fipplade en del med. Lite svårt när man aldrig knäppt med en systemkamera. Som tur är ska jag få låna den efter jul. YEY. Då får jag lite kött på benen för att ta mitt beslut. Bra-bra.

Har ni någon kamera att rekomendera?



Polkagrisarna har gjort succé hemma....

Kommentarer
Postat av: Umma

Polkisar var mitt favvogodis som liten. Minnen :-)

Låter som du haft en härlig dag. Precis sådär som en jul-vardags-dag ska vara!



Du. Angående Cookie Dough och utlåtande. Första skeden var jag mycket skeptisk, andra tänkte jag "måste ge det ett försök" och efter det var jag FAST. Bajs så gott det var! Kanske finns en smak som är än bättre?! Då jävlar vet jag inte vad jag tar mig till.. Har du någon favvo?

2008-12-20 @ 19:30:59
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Karin

min kamera är bra som "nybörjar-systemkamera".. och funkar bra som "vanlig" systemkamera också:) Nikon d40!

2008-12-20 @ 19:42:31
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Carita

svar; hihi aw, tack så mycket cutie! ;* <3

åh, polkagrisar är så vackert, men jag tycker inte riktigt om smaken, haha :P

vad sysslar du med för nånting ikväll? ^-^

2008-12-20 @ 20:17:05
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Karin

jo det är ju värsta paret.. superbra, snygga, snälla, duktiga helt otroligt perfekta helt enkelt haha

så gav ju jag dom en feet låda julmat häromdagen;)

2008-12-20 @ 20:25:33
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Sofie

Tack, mår mycket bättre idag.! Jag funderar på att köpa en systemkamera nu på mellandagsrean, får se hur det blir med det. ;) Men hade tänkt att satsa på en Nikon D40 eller D60. Är man bara en amatörfotograf o aldrig använt en systemkamera, så tror jag att vilken som är "perfekt". :) Kram

2008-12-21 @ 13:52:28
URL: http://onie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0