Ladda upp kroppen med nyttigheter...


Nu är man solokvist igen. Sjukt vad tiden går fort när man har roligt... verkligen. Fyra super intensiva dagar med massa timmar i affärer, 3 filmer, två middagar hemma och 1 ute, lunch på stan och fika, Sex and the city-repriserna varje kväll, kikat på skolan och massa snack. Men nu är det tomt... Bosse ligger under sängen och slaggar.

Dags att ta tag i sig själv och kroppen för just nu känner jag mig som en blobb med dålig hy och ingen som helst energi. Var nyss på Hemköp och laddade upp med en massa nyttigheter: färsk broccoli, kycklingfärs, grönsaker, kaffe (nyttigt...? nja, men ett måste). Kroppen behöver fyllas på med energi och vitaminer så till lunch blev det min favvosallad med:
- Fullkornsbulgur
- Light fetaost
- Broccoli
- Rödlök
- Ruccola
- Sockerärtor
- Paprika


Koka bulguren, snabbkoka broccolin. Hacka grönsakerna och blanda. Ät. Supergott!!

Nu ska jag pyssla i hemmet och vänta på att Malin och Emelie har shoppat klart i Sundsvall så de kan leka med mig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0