Kolapaj som vägrar bli klar!!!


Nu står det en kastrull med kola på spisen, doftar påminner om knäcken man kokar till jul. Eftersom det är min sista dag på jobbet imorgon (YEEEES!!!) så tänkte jag bjuda på fika (pik på Mallan). Leila bakar kokboken fick komma fram och lufta sig. Efter att ha velat ett bra tag på vad man skulle göra så fick det bli en kolapaj. Visade sig dock när man var i full fart med kolan att den tar en EVIGHET att koka. Står i receptet drygt 1 timme. Nu har den kokat i precis 1 timme och 40 min. Suck. Vill ju inte komma med en soppa i pajskalet. Också tycker jag att det är supersvårt att få höga kanter på pajen fast man stabiliserar dom med folie. Sur. Hade ju varit lugnt med tiden om det inte hade varit för att man ska jobba 15.30.

Annars känns det bra. Småpysslat lite idag med tvätt, handlat upp alkohol till helgen, bakat osv. Imorgon är det dags att packa inför Umeå... weeii. Sedan blir det lunch med brudarna och några koppar kaffe innan jobbet. Känns som att det kommer bli en bra sista sommarhelg i Söderhamn. Jag är taggad på att umgås, äta och inta en och annan öl.

Nej, dags att kolla till kolan och göra kulprovet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0