Valborgsfrukost...


Jag uppskattar verkligen tidiga mornar när dom är frivilliga. Ledig idag men hade som sagt tvättid från sju. Pigg och känner på mig att det kommer bli en bra dag. Har varit sugen på hummus ända sedan i fredags då jag och Elli hade dippa-grönsaker-kväll. Så i morse blev det en ny sats, sjukt gott!
Mitt recept:
1 Burk kikärtor (gärna ekologiska)
½ msk citronjuice
Vitlök
Vatten
Salt
Svartpeppar
Persillade(blandning av persilja och vitlök)
Curry
Cayennepeppar
Spiskummin
Gurkmeja
Ingefära

Skölj kikärtorna väl. Hacka i vitlök efter smak. Pressa i 1 msk citron och ha i alla kryddor efter egen smak. Mixa med stavmixer. För att få en bra konsistens använder jag vatten ist för olja. Klart! Vilka kryddor man har i och hur mycket bestämmer man själv.

Detta serverades i morse tillsammans med två ägg, kalkonskivor och en kopp kaffe med minimjölk.

Kommentarer
Postat av: emelie

Skönt att det är nån mer som har hummus noja just nu! Köpte en burk igår...250g.. har nästan tryckt i mig hela... man blir ju beroende.. mycket bra ändå måste jag säga för att vara färdigköpt.. Maxos.. rekomenderas :)

2008-05-01 @ 20:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0